fbpx

Fra 0 til 11.000 Instagram følgere

Smuuk Skin lancerede i 2018 deres brand på det danske marked, og havde fra starten en klar vision om, at brandet skulle positionere sig anderledes end de øvrige kosttilskud på det danske marked. Smuuk Skin har mere end 20 års erfaring med kosttilskud og var i den forbindelse bevidste om, at ordet, ‘kosttilskud’, kan have negative og lidt “støvede” konnotationer. Derfor var det vigtigt for dem, at produkternes høje kvalitet blev båret af en høj grad af æstetisk samt moderne former for marketing.

I den forbindelse ønskede Smuuk Skin primært at benytte sig at sociale medier, herunder Instagram, samt influencers i deres markedsføring. Smuuk Skin ønskede at etablere en form for Social Proof på Instagram, hvorfor vækst af følgere har været enormt vigtigt for dem. Til det skulle de bruge et bureau, som forstod at kombinere æstetik med data.

img
im@rk
img

RESULTATER

+11.000

Følgere på Instagram

+100.000

Reach pr. md.

+200

website besøg pr. md.

SÅDAN ARBEJDEDE VI

img
img
img
No.1

Udfordring

Smuuk Skin lancerede i 2018 deres brand på det danske marked, og havde fra starten en klar vision om, at brandet skulle positionere sig anderledes end de øvrige kosttilskud på det danske marked. Smuuk Skin har mere end 20 års erfaring med kosttilskud og var i den forbindelse bevidste om, at ordet, ‘kosttilskud’, kan have negative og lidt “støvede” konnotationer. Derfor var det vigtigt for dem, at produkternes høje kvalitet blev båret af en høj grad af æstetisk samt moderne former for marketing. I den forbindelse ønskede Smuuk Skin primært at benytte sig at sociale medier, herunder Instagram, samt influencers i deres markedsføring. Smuuk Skin ønskede at etablere en form for Social Proof på Instagram, hvorfor vækst af følgere har været enormt vigtigt for dem. Til det skulle de bruge et bureau, som forstod at kombinere æstetik med data.

Contact
No.2

Hvad skulle der til?

Der blev udformet en strategi samt content plan, der skulle understøtte Smuuk Skins behov for synlighed. Vi blev således enige om følgende setup:

- Månedligt udvikling af content (billeder, stories, grafikker)

- Posts 5 dage om ugen

- Stories 3 dage om ugen + reposts af stories

- Management af Instagram profilen

- Udvikling og afvikling af konkurrencer på Instagram

- Udvikling og afvikling af strategiske samarbejder med andre brands

- Udvikling og afvikling af månedlige influencer samarbejder

- Ugentlige sparringsmøder

- Månedlig rapportering

Boosting af content

Contact
No.3

Resultater

Med et samarbejde gennem mere end 3 år, har vi kunne gøre os nogle gode erfaringer i forhold til, hvad der virker og ikke virker på den målgruppe, som Smuuk Skin ønsker at tiltrække. Hver måned har profilen en organisk rækkevidde på +200.000 på Instagram, og profilen er vokset fra 0 til +11.000 følgere. Dertil kommer at vi hver dag håndterer dusinvis af spørgsmål og kommentarer fra kunder og følgere, hvor det er vores opgave at sørge for at deres, i nogle tilfælde første, møde med brandet er perfekt! Vi har dermed også en kundeservice funktion, udover det strategiske og ekskverende i forhold til content og vækst af profilen, For lidt over et år siden lancerede Smuuk Skin i den forbindelse deres webshop, og det betød at vores rolle blev mere konverterings dreven. Via vores arbejde kan vi således se, at der fra vores arbejde ofte bliver ledt +2.000 besøgende ind på Instagram profilen alene.

Contact

INTERESSERET I AT BLIVE 'SO SOCIAL'?

FÅ EN GRATIS MINI-ANALYSE AF DINE SOCIALE MEDIER OG EN SNAK OM, HVAD VI KAN GØRE FOR DIG.

contact