SMUUK SKIN FRA 0-12.000 FØLGERE

Smuuk Skin lancerede i 2018 deres brand på det danske marked, og havde fra starten en klar vision om, at brandet skulle positionere sig anderledes end de øvrige kosttilskud på det danske marked. Smuuk Skin har mere end 20 års erfaring med kosttilskud og var i den forbindelse bevidste om, at ordet, ‘kosttilskud’, kan have negative og lidt “støvede” konnotationer. Derfor var det vigtigt for dem, at produkternes høje kvalitet blev båret af en høj grad af æstetisk samt moderne former for marketing.

I den forbindelse ønskede Smuuk Skin primært at benytte sig at sociale medier, herunder Instagram, samt influencers i deres markedsføring. Smuuk Skin ønskede at etablere en form for Social Proof på Instagram, hvorfor vækst af følgere har været enormt vigtigt for dem. Til det skulle de bruge et bureau, som forstod at kombinere æstetik med data og strategiske tiltag.

RESULTATER

-

RESULTATER -

Smuuk Skin Instagram Case

+12.000

FØLGERE PÅ INSTAGRAM

100%

VÆKST IMPRESSION

100%

VÆKST FØLGERE

NO. 1 - UDFORDRING


Smuuk Skin er en del af Jemopharm. En organisation med danmarks, måske, stærkeste kompetencer indenfor udvikling af kosttilskud. De er eksperter og pionerer indenfor deres felt, men havde brug for hjælp til at simplificere deres ekspertise, og udforme samt eksekvere en strategi, der gjorde Smuuk Skin i øjenhøjde med forbrugeren.

Smuuk Skin var fra start meget bevidste om at sociale medier ville være en central del af deres salgs- og markedsføringsstrategi, men konkurrencen inden for beauty kosttilskud er stor, og de regulatoriske begrænsninger for kommunikationen ligeså. Derfor var det vigtigt for dem at have en partner, der fra start kunne hjælpe dem med at differentiere sig fra konkurrenterne, gøre universet omkring kosttilskud spændende og navigere i de kommunikative begrænsninger mm.

SKAL VI HJÆLPE DIG MED SOCIALE MEDIER?

N0. 2 - HVAD SKULLE DER TIL?


Da Smuuk Skin ikke havde lanceret endnu, var vores første opgave at stå for al opsætning af sociale medier. Dertil analyserede vi markedet for konkurrencer samt udviklede en strategi for at imødekomme Smuuk Skins KPI’er. For at sikre den visuelle del levede op til brandets identitet udviklede vi dertil et moodboard samt content shoot til at kickstarte profilen

Over tid har content udviklet sig for følge med social media trends. Dog uden at gå på kompromis med brandets DNA. Siden 2022 har vi fokuseret meget på at udvikle livsstilen omkring Smuuk Skin, samt skabe et univers der er hyggeligt og i øjenhøjde med forbrugeren. Hertil har vi løbende suppleret med reels samt strategisk brug af giveaways for at for nye følgere ind på profilen, og sidenhen fastholde dem godt og relaterbart indhold.

Vi har også løbende hjulpet Smuuk Skin med at finde relevante influenter samt udvikle strategi og briefs for samarbejder, der både bidrog til vækst af følgere samt salg af produkter.

NO.3 - RESULTATER


Med et samarbejde gennem mere end 3 år, har vi kunne gøre os nogle gode erfaringer i forhold til, hvad der virker og ikke virker på den målgruppe, som Smuuk Skin ønsker at tiltrække. Vi arbejder med profilen dagligt, hvor vi poster stories, håndterer dusinvis af spørgsmål og kommentarer fra kunder og følgere, hvilket bidrager til at skabe høj engagement samt rækkevidde.

Følgere: 0-+12.000 (April 2024)
Profilvækst: 100%
Vækst Impressions: 100%

HJÆLP TIL SOCIALE MEDIER?


Næste
Næste

FILLERINA - 477% VÆKST AF FØLGERE & VISUEL MAKEOVER